اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به نشست جامعه اسلامی دانشجویان:

وظیفه دانشجویان و جوانان در اوضاع کنونی جهان بسیار حساس و خطیر است

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، وظیفه جوانان و دانشجویان را بسیار حساس و خطیر دانست و از آنها خواست علم و قدرت جامعه را افزایش داده و قلّه‌های بلند علمی را فتح کنند.

وظیفه دانشجویان و جوانان در اوضاع کنونی جهان بسیار حساس و خطیر است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، وظیفه جوانان و دانشجویان را بسیار حساس و خطیر دانست و از آنها خواست تا علم و قدرت جامعه را افزایش داده و قلّه‌های بلند علمی را فتح کنند.

متن پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در مشهد مقدس برگزار شد، در ادامه آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صلی علی علی بن موسی الرضا المرتضی، الامام التقی النقی وعلی آبائه و اولاده المعصومین، سیما بقیة ‌الله فی الارضین
السلام علیکم و رحمة الله

با عرض اخلاص و ادب به دانشجویان عزیز، امیدهای آینده‌ اسلام، فرزندان دلاور و پرتلاش ملت شریف ایران؛ بسیار خوشوقتم که جوانان عزیز در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج، علیه آلاف التحیة و الثناء، گرد هم آمده و با تبادل افکار و آراء و شناخت شرایط حساس زمان، خود را برای خدمت به مردم و رشد و ترقی کشور اسلامی آماده می‌کنند. این فرصت‌ها بسیار مغتنم است و باید حداکثر استفاده از آن را نمود.

همانطور که همه‌ی عزیزان می‌دانند مقام و شأن انسان‌ها به علم و دانش بستگی دارد. در روایات آمده است که «تخلّقوا باخلاق الله...» به اخلاق خداوند آراسته شوید.

دو صفت از صفات خداوند متعال که از همه‌ صفات بالاتر است و می‌توان گفت که سایر صفات ثبوتیه نیز به این دو برمی‌گردد، صفت علم و قدرت است. بروز این دو صفت در جامعه، نشانه‌ حیات و بالندگی آن جامعه است.

با توجه به اوضاع کنونی جهان در‌می‌یابیم که وظیفه جوانان و دانشجویان بسیار حساس و خطیر است و باید علم و قدرت جامعه را افزایش داده و قلّه‌های بلند علمی را فتح نمود که قرآن کریم می‌فرماید: « ولاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»

برتری شما جوانانِ با ایمان، به علم و تقوی و تعهد می‌باشد. علمی که اسلام آن را مایه مباهات و افتخار می‌داند آن است که انسان را کامل کند و فضایل معنوی را بالا ببرد. در عین اینکه به علوم و فنون مختلفِ امروزی آشنایی کامل باید پیدا کرد ولی دوستی و صفا و محبت باید ثمره این علوم باشد.

اساس دعوت اسلام وهدایت‌های اهل بیت علیهم السلام بر تعاون در بقاء است یعنی همه انسان‌ها باهم با صمیمیت و مهربانی و محبت زندگی نموده و تنازع در بقاء نداشته باشند. شعار اسلام «تعاونوا علی البرّ و التقوی» است. اگر همه به این مکتب و شعار توجه نمایند با اطمینان می‌توان گفت که بشر در جهت خیر و سعادت و خوشبختی پیش می‌رود.

پس باید همه‌ دانشجویان عزیز فرصت را غنیمت شمرده و با آگاهی و معرفت، عزت، سربلندی و سرافرازی مملکت و نظام اسلامی را بیشتر کنند. البته لازم است که مسئولان فرهنگ و متولّیان امور دانشجویان با استفاده از اساتید متخصص و متعهد و فراهم نمودن همه‌ امکانات تحصیل و تدریس، زمینه‌ی رشد و ترقی آنان را بیش از گذشته فراهم نمایند که این عزیزان دانشجو امانت‌های خاص خداوند هستند که باید متولیان آموزش، آنان را برای رسیدن به کمال و فراگیری علوم یاری نمایند.

آخرین عرض حقیر این است که در تمام مراحل زندگی خود اخلاص داشته باشید و خدا را در نظر بگیرید و همه‌ی کارهای شما برای خدا و خدمت به بندگان خدا باشد.
از همه‌ التماس دعای خیر دارم
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول